Michelangelo heykelleri 3D tarayıcı ve 3D yazıcılarla yeniden yaratılıyor

Birçoğu 3D tarama ve 3D yazma teknolojisini "geleceği işleme" ile ilişkilendirse de, belki de yeni 3D teknolojisi için en iyi uygulamalardan biri aslında geçmişi korumaktır.
Michelangelo heykelleri 3D tarayıcı ve 3D yazıcılarla yeniden yaratılıyor.

Son birkaç senedir belirli aralıklarla ortaya çıkan yasal bariyerlere rağmen; 3D tarama, muhafaza etme ve sonuç olarak tarihin bir parçasını kopyalama yeteneği hiç şüphesiz teknolojiler için en iyi kullanımlardan biridir.

Son zamanlarda Oakland-Kaliforniya merkezli, 3D yazımda ve katkı maddesi imalatında bir uzmanlık ile birlikte gelişmiş teknolojiye odaklanan bir şirket olan Studio Fathom’daki tasarımcılar; Renaissance Masters isimli sanat korumacılarının 27 diğer çalışmasıyla birlikte Michelangelo’nun ünlü Pieta heykelini yeniden yaratmak için San Francisco çevresindeki diğer şirketlerle beraber çalıştılar.

Aynı zamanda- metal döküm şirketi Artworks Foundry ve 3D tarama şirketi Scansite’i de içeren - ortaklık süresince, Michelangelo’nun sanat eserinin kısıtlı sayıda ve kusursuz yeniden üretimi neredeyse dünyanın diğer ucundan üretilebilmektedir. Bu üç şirketin uzmanlarının bir araya gelmesi, şimdiye kadar tamamlanmış en ileri derecede gelişmiş kopyalama projelerinden birini oluşturacak.

Heykeltıraşlar yüzyıllardır aynı kalıplaşmış metal döküm tekniklerini kullanıyorken, 3D tarama ve 3D baskının birleşmesi klasiklerin yeniden üretiminde daha kusursuz ve sürdürülebilir bir yol sunuyor. “Şimdi orijinal parçaya oldukça sadık kalan bir şeyi yeniden üretebilme imkanına sahibiz.” diyor 35 yılı aşkın süre önce Artwork Foundry’i kuran Piero Mussi. “Ve bu geçmişte hiç yapılmamış olan bir şeydir.” İtalya’da metal işleme ustalarından öğrendiği kayıp mum tekniğini 40 yıl kullandıktan sonra, Mussi 3D tarama ve 3D baskının birleşimini yüzyılların en dikkate değer gelişimlerinden biri olarak görüyor. Mussi üretimde kendi geleneksel metodlarından yararlansa da, detayları koruyabilme ve 3D teknolojisini kullanarak bunları yeniden üretebilme yeteneği Mussi’yi 3D teknoloji taraftarı olmaya sürüklemiştir. “Gerçekten çok iyi bir yeniden üretime sahibiz” dedi Mussi. “Hiçbir sanatçı bunu yapamaz. Yalnızca teknoloji bunu yapabilir.”

Bu üç şirketin nasıl birlikte çalıştığına gelirsek; Scansite veriyi nokta bulutlarına ve 3D modele işlemeden önce orijinal dökümden tarama verisi toplamakla sorumlu. Son dosyaları tamamlar tamamlamaz modelleri yaratmak için 3D yazıcıyı kullanan Fathom’a veriyorlar. Modeller 3D basıldığında ise modelleri mum kalıpları yapmak için kullanacak olan Musi ve Artworks Foundry’e devrediyorlar. Mum kalıpları son olarak bronzları yeniden yaratmak için kayıp mum döküm işleminde kullanılır. Bu işlem, halihazırda modern 3D tarama ve 3D baskı teknolojileriyle birlikte kullanılmasına rağmen binlerce yılı aşkın süredir değişmemiştir.

Her şeyi Microsoft Kinect ve aynı zamanda 3D modelleme ve 3D baskı için kullanılabilecek olan göz takip cihazlarıyla görüyor olsak da; bu teknolojilerin, aynı zamanda gelecek nesillerin de sahip olması için korunabilecek olan tarihi unsurları korumak amacıyla da kullanılabildiğini görmek çok güzel. “500 yıldan daha fazla süredir Michelangelo’nun mermer heykeli Pieta, St.Peter Basilikası’ndadır.” diyor Studio Fathom.

Atlantik Okyanusu’nun ötesinde ve Amerika Birleşik Devletleri’nin tümünde, ileri derecede gelişmiş üretim teknolojilerinin harmanlanmış kullanımı sayesinde özdeş bronz dökümler Berkeley-Kaliforniya’da mevcuttur ve kopyaların kusursuzluğunun eşi benzeri görülmemiştir.